onsdag 22. desember 2010

Unikt vindu

Målet med å resteurere var å finne tilbake til den opprinnelige fasaden. Jeg har et stk bilde (headeren) som brukes som utgangspunkt. Da jeg rev ned ymse lag med tapet og panel inne, fant jeg målene på dette vindu.  Det finnes et likt i nabolaget. Før snekkerene satt i gang, hadde jeg ikke sett for meg en "hylle" under det det lille vinduet. Men det ga vinduet sjel og en helhet synes jeg. Det skal males en gang til, derfor er ikke den gule tapen fjernet. Vindusposten er på hele 40 cm. Bilder fra utsiden kommer senere når veggen er kledd.


Det har vært vanvittig mye jobb. Huset er bygget av knubb med leire mellom lagene. Når vi rev, ble det et støvlag med sot, leire, og frø! på 4 cm, over hele etasjen!  De observante kan se et grande vepsebol i taket.




1 kommentar:

  1. Du har vært helt fantastisk flink, Mette! Resultatet er jo makaløst : ) Morsomt at du blogger igjen, det er jo mer enn nok å ta av nå.
    Klems

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails