lørdag 3. april 2010

Gyngehest

I dag har et stykke gammelt arvegods kommet fram i lyset. Pappas gamle gyngehest ble hentet ut fra Bakeriet i vårsola.


En gang på 80-tallet begikk jeg den dødssynd å male denne, da naturlig slitte antikviteten. Da hadde hesten også lærgrime, som jeg flekket av!..(til å gråte av)
Begge jentene mine har brukt hesten, og tydligvis følt kreativitetens ånd trenge på... med rød sprit-tusj!
Gyngehesten har stått lagret i flere år, men i dag har jeg gått beserk med sandpapiret!



Flott, ikke sant?

Trearbeidet er forseggjort, og så har den så fint uttrykk..


Detalj..


..luerer litt på om jeg skal male det hvite i en lys grå-blå-turkis farge?
..hva synes du..?

6 kommentarer:

  1. Så nydelig! Tror jeg ville latt den være akkurat som den er nå, jeg :-) God påske!

    SvarSlett
  2. Du må ikke male den.Jeg syns den var så fin slik den var nå :)

    SvarSlett
  3. For en nydelig hest! Jeg ville også latt være å gjøre noe mer med hesten nå. Hvis det ikke var lurt å male den på 80-tallet, er det ikke lurt å male den nå heller ;)

    SvarSlett
  4. Eg har mesten lik hest (etter mannens bestemor). Vet du kor gammale hesten din e? Du kan sjo min her: http://whiteaslinen.blogspot.com/search/label/bedroom
    ville forresten ikke male heller... :)

    SvarSlett
  5. Jeg likte den også akkurat slik du har pusset den ned:) Ellers var det ei trivelig høne pøne du hadde i påskeinnlegget ditt:) Fortsatt god påske til deg:)

    SvarSlett
  6. Wow...for en sjarmerende hest. Den er jo så shabby og fiiiiin;o) Klem fra Maliva

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails